18 Kasım 2023 Cumartesi

 

HARBİYORUM           

Recep Yılmaz

Gazeteci/Yazar

recepyilmaz46@gmail.com

recepyilmaz21.blogspot.com

 

FİLİSTİN İÇİN NELER YAPMADIK Kİ

             

Günaydın Türkiye.

Günaydın sevgili Okurlarım.

 

Evet gerçekten Filistin için neler yapmadık ki

Starbucks’ları basıp orda çalışan yurttaşlarımızı düşünmeden;  

Müşterileri kapı dışarı etmedik mi?

İçtikleri kahveleri ellerinden alıp sağa sola serpmedik mi?

Kolaları alın terimizle kazandığımız paralarla alıp dökmedik mi?

Elimizde uyduruk da olsa yazılmış pankartlarla sokaklarda Allah u Ekber naraları ile dolaşmadık mı?

Din kardeşlerimiz için Filistin’e savaşmaya gider misiniz diye sorulduğunda;

Tabi giderim. Canımı bile feda ederim demedik mi?

Haydi gidelim denildiğinde de;

Vallahi evde misafirim var yoksa gelirdim demedik mi?

İsrail’e 24 saat süre vermedik mi?

Devletim istesin, milletim destek versin, şartlar da öyle gerektirsin… yola revan olurum, demedik mi?

Daha neler söylemedik ki.

Daha neler yapabiliriz?

Ben de diyorum ki Tanrı din kardeşlerimize yardım etsin.

Toprağını İsrail’e bol parayla satanlar hariç tabi.

 

                                                      &

 

Tevrat’ın ilk emri yaşat,

İncil’in ilk emri sev,

Kur’an’ın ilk emri oku.

Ama

İnsanoğlu;

Ne devdi,

Ne yaşatmak için çaba gösterdi ve

Ne de okudu.

Yapacak bir şey yok.

Her şey gün gibi ortada…

 

                                                      &

 

Gazetelerden

Hrant Dink’in katili Ogün Samast biraz önce tahliye edilmiş.

 Gültan Kışanak, Selahattin Demirtaş, Osman Kavala, Can Atalay sadece düşünceleri nedeniyle hapiste ama katil serbest!

Gardiyanın boğazına bıçak dayamasına rağmen iyi halli olarak tahliye edilmesi düşündürücü…

Neden serbest bırakıldığını bilmiyorum ama bu haber, vicdan sahibi her kesin yüreğini acıttığına inanıyorum.

 

                                              &

 

Bir bakalım kimler ne demiş.

 

Ahmet Kaya

Dün gibi…

Sevgiyle özlemle…

 

                                                             &

 

Türkiye Ne Zaman düzelir?

Adalet sisteminin ve yönetenlerin, ‘ÖNCE İNSAN’ dediklerinde Türkiye düzelir.

 

&

 

Şimdi de sıra haftanın öğüdünde

         Kirveme öğütler

 

Kirvem;

Özgüvenli cahillerle,

Görgüsüz zenginlerle,

Şımartılmış aptallarla,

Çocuk kafalı yetişkinlerle, muhatap olma.

 

                                            &

 

Her zaman olduğu gibi yazımı bir şiirimle bitiriyorum.

 

SICAKLIĞIN

Karda, kışta

Soğukta, ayazda.

Bardaktan boşalırcasına

Yağan yağmurda,

Seni anımsarım.

 

Zozanda

Dişler birbirine vurur,

Vücuda elektrik çarpmış gibi olur

Titrer durur.

Ben Seni anımsarım.

 

Mangal ısıtmaz,

Yorgan kar etmez,

Sobaya odun yetmez,

Isınmak bir hayal gibidir.

O zaman seni hatırlarım.

Ne yapayım

Ancak sıcaklığın ısıtabiliyor beni… R.Y

 

                                        &

 

Gelelim “Dilimde tüy bitinceye kadar” yazacaklarıma;

 

2023 yılı Türkiye Kadın Sporcularının ONUR YILI olsun

Bir an önce hafif raylı sistem başlanıp, bitirilsin.  Şehir hastanesinin yapımına bir an önce başlansın.      

Anzele, büyük bir balıklı göl haline getirilip, turizme kazandırılsın.

Sur içi DÜNYANIN EN BÜYÜK AÇIK HAVA MÜZESİ haline getirilsin.

Yarım yamalak temeli atılan şehir Hastanesinin yapımına bir an önce başlansın.

 

İyi bir hafta geçirmeniz dileğiyle. 

Dostça kalın.

 

 

Hiç yorum yok: