17 Nisan 2012 Salı

BİRAZ DA SİYASET...

Darbelerin yargılanması, 28 Şubat’ın sorgulanması, buna benzer andıç,
ergenekon… tüm vesayet kokan yasa ve kurallar;
tavır ve davranışlar ve de bu işte parmağı olanlar soruşturulsun,
cezalandırılsın.

Bütün bunlara evet.

Vicdan ve izan sahibi hiç kimse de bunlara hayır demez. Diyenleri halk
zaten askeri vesayetten nemalanan kurum ve kuruluşlar olarak değerlendirir.

Ancak yalnızca kişileri soruşturmak…
O niyette olmasanız bile halk sizi de bu işten nemalanan lider ve parti
olarak görür. Bunu bir gaz alma taktiği olarak değerlendirir.

Önemli olan bu kişi ve kuruluşların kendilerini dayandırdıkları; yasa
yönetmelik, iç tüzük ve benzeri maddeleri ivedilikle ortadan kaldırmak gerekir.
Yarınlarda onlara tekrar yanlış yapmak için bir daha fırsat vermeyecek
yasaları, kuralları, yönetmelik maddelerini tez elden hazırlamak ve işlevsel
hale getirmektir. Bu bir…

İkincisi ve bence en önemlisi :

Bu günkü anayasaya dayanarak suç işleyenleri yargılarken; bu günkü anayasa
maddelerinden yararlanarak iktidar olmaya çalışmak ve de bu günkü anayasadaki
bu maddeleri görmezden gelmek gibi bir yanlışa düşmek.

Bu ilginç değil mi?

Bu anayasaya hayır diyoruz. Faşist cuntanın ve de beş generalin el
kaldırarak çıkardığı bu anayasa tümüyle değişmelidir, diyoruz. Yerine, bir çocuğun deyişiyle ‘’Anayasa benim
annem olmalıdır.’’ türünden bir anayasa çıkarmak gerekir, diyoruz.

Ama %10 barajına sıkı sıkı
sarılıyoruz. Yetmedi, yine bu anayasa
maddesinden yararlanarak, insanları düşüncelerinden ötürü oluk oluk içeri
atıyoruz. Yetmedi, yine bu anayasayla inkar edilen bir ulusu yok sayıyor ve de
dilini, bilinmeyen bir dil olarak niteliyorsunuz.

Bu oldu mu şimdi.

Kimse sizin samimiyetinize inanmaz. Kimseye gerçekten vesayeti kaldırmak
istediğinizi inandıramazsınız, anlatamazsınız.

Benim hala bir umudum var. Ummak da doğal hakkım. Çünkü ben barışı
özlüyorum. Çünkü ben kardeş kanının dökülmesine hayır diyorum. Çünkü ben
özgürlük ve barış, iki halkın da özlemidir, diyorum.

Ve ben hala umut ediyorum.

Çünkü bu hükümet isterse, bu hükümet dünkü ezberleri, ezbercileri kulak
ardı ederse, bu sorunu çözer ve yetmiş beş milyonu da mutlu eder.

Ha gayret…

Dostça kalın…
RECEP
YILMAZ

Hiç yorum yok: