16 Aralık 2023 Cumartesi

 

HARBİYORUM           

Recep Yılmaz

Gazeteci/Yazar

recepyilmaz46@gmail.com

recepyilmaz21.blogspot.com

 

SAHİPSİZ KENT

 

Günaydın Türkiye.

Günaydın sevgili Okurlarım.

 

Hatırlıyor musunuz, yaklaşık bir yıl önce yazmıştım, Şanlıurfa Havaalanına kadar uzanmış olan otoban neden Diyarbekir’e kadar getirilmiyor.

Bir okuyucum;

Tabi Şanlıurfa’ya kadar getirilir, demişti.

Ben de neden;

Diyarbekir bu ülkenin bir tarihi kadim kenti değil mi?

Misak- ı Milli sınırları içinde değil mi?

33 medeniyetin yaşadığı, tarih kenti, inanç kenti değil mi; diye sormuştum.

O da bana,

“Bütün bunları boş geç. Bu saydıklarını bugün kimsenin kale aldığı yok. Önemli olan AKP den yana mısın değil misin?

“Bak Şanlıurfa her seçimde dokuz, on milletvekili veriyor. Ya Diyarbekir? Ya iki ya da azami üç milletvekili veriyor.”

Devam ediyor;

“Hani Allah’ın tokatı yok, diye bir söz var ya.

“İşte AKP’nin de tokatı yok. O da böyle cezalandırıyor bizi.” demişti.

Denizin bittiği yere getirmişti.

Bir şey diyememiştim.

Denecekleri siz okuyucularıma bırakıyorum.

Geçen gün Diyarbekir CHP milletvekili Sezgin Tanrıkulu konuyu gündeme getirmiş ve bu öksüz evlat muamelesini meclise taşımıştı.

Sağ olsun.

CHP Diyarbakır Milletvekili Sezgin Tanrıkulu 

Ulaştırma Bakanı'na Diyarbakır'ın Neden Otoban Projesine dahil edilmediğini sormuştu.

 

Şimdi o yazıyı virgülüne dokunmadan sayfama taşıyorum.

Aynen şöyle;

CHP Diyarbakır Milletvekili Sezgin Tanrıkulu 

Ulaştırma Bakanı'na Diyarbakır'ın Neden Otoban Projesine dahil Edilmediğini Sormuştu.

 

Basına şöyle yansımıştı. Gazetemiz Güneydoğu Ekspres de gündeme almıştı.

Virgülüne dokunmadan aktarıyorum.

“Bakanlıktan gelen cevaba göre; Diyarbakır, 2035 yılında otoban projesine dahil edilecek. Yani 2035 yılına kadar otoban projesine dair bir yatırım söz konusu olmayacak. 

 2 milyon nüfusuyla bölgenin ticari, ekonomi, sanayi ve lojistik merkezi olan Diyarbakır’ın bir an evvel bu projeye dahil edilmesi gerekiyor.”

Yani bu hükumet iktidarda olduğu sürece Diyarbekir’e OTOBAN yok anlamına geliyor diye düşünüyorum.

Yapacak bir şey yok.

Benim yapacağım bir şey var. O da Tanrıkulu’nun son cümlesini tekrar etmek.

 “2 milyon nüfusuyla bölgenin ticari, ekonomi, sanayi ve lojistik merkezi olan Diyarbakır’ın bir an evvel bu projeye dahil edilmesi gerekiyor.”

Hükumetin ve Diyarbekir milletvekillerinin ilgisine sunuyorum.

Bu günlük bu kadar.

 

                                              &

 

Hakeme saldırı

Öncelikle şiddetle kınıyorum.

Bu bir.

Bir şeyler söylemek gerekiyorsa, bundan 6 yıl önce yine Ankara’da yine bir başka maçta Ankaragücü _  Amed Spor maçında Amed Spor yöneticilerinin şeref tribününden yaka paça aşağı atılınca üç maymunu oynayanlar söylesin.

Bu olayla ilgili kulağının üstüne yatanlat söylesin.

Bu da iki…

Aslında üç maymunu oynayanları bu olayla ilgili kulağının üstüne yatanları kınamak gerekiyor diye düşünüyorum.

Ve kınıyorum.

 

Bir bakalım kimler ne demiş.

 

Kim ne derse desin kardeşim; sırtını kayaya dayayanlar istediklerini yapıyorlar, ne yazık ki…

 

                                                             &

 

Türkiye Ne Zaman düzelir?

Farabi bunun yanıtını çok yıllar önce söylemiş.

Kulak verelim.

“Toplum;

Sevgi ile kaynaşır,

Adalet ile yaşar,

Dürüst çalışmakla ayakta kalır.”

Var mı bunun ötesi…

 

&

 

 

Şimdi de sıra haftanın öğüdünde

       Kirveme öğütler

Mutlu olmak mı istiyorsun Kirvem;

Basit yaşa,

Beklentini en aza indir,

İnsanlara bağımlı yaşama.

Sana zarar veren insanlardan uzak dur,

İnsanları daha az yargıla,

Elalem ne der diye dert edinme kendine.

Doğru bildiğini, inandığını yap, yaz, çiz.

            

                                        &

 

Ve yine şiirlerimden bir örnekle yazımı bitireyim.

Dilerim beğenirsiniz.

 

ÇARESİZ

 

Söyleye söyleye

Başımda kalmadı saç.

Diyarbekir çaresiz,

Diyarbekir hizmete aç.

Diyarbekir dertli,

Diyarbekir sahipsiz,

Diyarbekir be ilaç. R.Y

 

 

                                         &

 

Gelelim “Dilimde tüy bitinceye kadar” yazacaklarıma;

2023 yılı Türkiye Kadın Sporcularının ONUR YILI olsun

Bir an önce hafif raylı sistem başlanıp, bitirilsin.       

Anzele, büyük bir balıklı göl haline getirilip, turizme kazandırılsın.

Sur içi DÜNYANIN EN BÜYÜK AÇIK HAVA MÜZESİ haline getirilsin.

Yarım yamalak temeli atılan şehir Hastanesinin yapımına bir an önce başlansın.

 

İyi bir hafta geçirmeniz dileğiyle. 

Dostça kalın.

 

Hiç yorum yok: